how to create your own website for free

SMART HR

in cuvinte

Vocea Candidatului

Cate ceva despre retentie. Vrea sau nu angajatul sa fie “retinut”?
“Nu exista asa ceva in Romania, retentie de personal... Poate doar in domeniul IT unde este lipsa de specialisti. In rest, cine si de ce sa se preocupe sa pastreze oamenii in companie? Nimeni nu este de neinlocuit nu-i asa? :-) Nu e firma lor, nici a HR ului si nici a managerilor/team-leaderilor, ei sunt simpli angajați acolo si nu ii intereseaza cat costa in timp si bani sa formezi un om nou. Tocmai de aceea, loialitatea si dedicarea nu-si mai au rostul in actualul sistem de pe piata muncii. Din pacate” – acesta este unul dintre multele, din pacate, feedback-uri primite.
Eu cred ca esenta unei politici de retentie este comunicarea. Asta este probabil lucrul principal care lipseste. Oamenii sunt, in general, reticenti la schimbare. Asa ca, cei mai multi isi doresc sa ramana acolo unde sunt. Este starea lor cea mai confortabila. Si atunci, de ce totusi pleaca?
Haideti sa mai vedem cateva opinii:
“Din proprie experienta angajatorul vorbeste cu tine doar cand il anunti ca pleci, asta daca chiar te apreciaza. Cel putin eu prin asta am trecut. In rest.... chestia cu stabilitatea, loialitatea.... sunt vorbe goale si un punct negativ pentru tine.”
“Si uite asa, compania respectiva, va pierde o persoana experimentata. Ca rezultat, va angaja sau nu alta persoana, dar fiind noua in companie mai trebuie un pic de timp pentru a face jobul la fel ca persoana ce pleaca. Unde este pierderea - intrebare pentru toti HR-isti? Pe romaneste, daca iti trebuie un angajat si nu-l ai, ori formezi ori furi de la alta companie; ultima varianta fiind cea mai avantajoasa.”
Si cu toate acestea eu stiu ca multe dintre companiile din Romania au sau isi construiesc programe de retentie. Mai mult sau mai putin elaborate. Care este totusi problema? Poate modul in care sunt puse in aplicare?
“Nu stiu de unde ai ajuns tu la concluzia ca, in general, cineva din HR-urile companiilor discuta cu angajatii, nici macar cu cei care performeaza. Despre retentie, parerea mea, este ca se rezuma la biata reofertare in momentul in care angajatul demisioneaza. In general doar cei care sunt bine tolerati de sistem au sanse sa fie promovati/dezvoltati de acesta. Performerii sau cei care “challenge-uiesc” sistemul sunt incomozi si ca atare trebuie sa se scape de ei. E frumoasa teoria de pe Linkedin, dar din pacate se practica doar in postarile de aici!”
Acestea sunt doar o mica parte dintre comentariile primite la aceasta intrebare, insa dupa o analiza sumara, concluzia mea, cel putin, este ca este necesar sa se imbunatateasca comunicarea. Pe angajati ii retii atunci cand se “simt aproape” de companie. Atunci cand stiu ca au cu cine discuta.
Daca este sa fac un top 3 al factorilor care duc la o crestere a retentiei, as numi:
1. Recunoasterea muncii depuse si a contributiei
2. Un mediu de lucru pozitiv
3. Sprijinul in dezvoltare profesionala

Gabriela Rosca
Director General POINT Consulting HR si Fondator ShapeYourFuture 

SMART Advice

Exista o legatura intre motivatia candidatului si gradul de credibilitate al angajatorului/brandului?
“In cadrul procesului de recrutare consideram ca este importanta asumarea motivatiei personale a ambelor parti pentru a putea armoniza obiectivele companiei cu cele ale viitorului angajat.
Astfel, odata cu insertia in organizatie a noului venit este necesar sa fie clare asteptarile profesionale si de cariera ale angajatului si gradul in care angajatorul ii poate oferi acestuia factorii motivationali pe care ii asteapta.
Din punct de vedere psihologic, consideram ca orice individ poate fi motivat intrinsec atat timp cat se va crea o relatie de incredere, bazata pe autenticitate si respect intre noul intrat in organizatie si managerul sau. De asemenea, un alt factor important este alinierea dintre valorile personale ale noului angajat si valorile organizatiei, intrucat pe acest fond motivatia poate suferi diferite modificari. Odata ce o persoana isi asuma si internalizeaza setul de principii de baza ale companiei in care a intrat, acesta va putea sa dezvolte mecanisme de motivatie intrinseca.”

Raoul Radu
Psiholog IceU Training

Adresa
Str. Hermann Oberth Nr. 67
Sector 1, Bucuresti
012244

Sediu Social
Sos. Lipia Nuci 12, Sat Lipia, Comuna Gruiu, Judetul Ilfov

Contact
office @ point-consulting.ro
(+4) 0314181800; 0722696984

Link-uri utile 
Notificare Legala
Termeni si Conditii
ANPC
SOL
ShapeYourFuture